Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základní škola
Šmejdířová, Zuzana ; Janík, Zdeněk (oponent) ; Kalousek, Miloš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh základní školy pro první a druhý stupeň, která je situována v městské části Pardubičky ve městě Pardubice. Jedná se o čtyřpodlažní objekt, kde se bude nacházet celkově 18 kmenových učeben a další odborné učebny (např. počítačová učebna, učebna fyziky, učebna chemie). Objekt je určen pro 540 žáků. Budova je postavena z cihelného systému Heluz, střecha je plochá. V každém nadzemním podlaží je hygienické zázemí jak pro chlapce, dívky, tak i pro učitele a pro osoby se sníženou pohyblivostí. V 1 NP se nacházejí šatny, učebny a hygienické zázemí. Ve 2 NP jsou učebny, zázemí pro učitele a kabinety. Ve třetím nadzemním podlaží jsou kmenové a odborné učebny a ve 4 NP se nachází strojovna vzduchotechniky, a učebny. Vstup do objektu je bezbariérový, v budově se nacházejí výtahy.
Ekonomické hodnocení veřejných investních projektů
Nováková, Zuzana ; Adlofová, Petra (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení ekonomické efektivnosti veřejně prospěšného investičního projektu. Cílem studie je porovnání předpokládaných nákladů projektu s náklady skutečně vynaloženými. Teoretická část popisuje tématiku veřejného sektoru, nákladově výstupové metody, podrobněji pak rozebírá analýzu nákladů a užitků. Dále se tato část zabývá regionální politikou a dotačními zdroji využívanými pro financování veřejných projektů. V praktické části je popsán projekt financovaný z dotačního programu Evropské unie, kde jsou porovnány hodnoty veškerých předpokládaných nákladů potřebných pro podání žádosti o dotaci s reálnými hodnotami nákladů po realizaci projektu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Matušková, Martina ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Projekt se zabývá aktuální problematikou území Černé louky v bezprostřední blízkosti centra Ostravy. Původní soutěžní návrh kulturního klastru Černé louky doplňuje o vzdělávací, sportovní a gastronomicko – výzkumné zařízení, jež přináší další podněty do daného území a reagují lépe na potřeby obyvatel. Soubor školských staveb nahrazuje novým principem vertikálního uspořádání vícestupňového vzdělávacího zařízení.
Rodičovské úvahy a rozhodování v oblasti odkladu školní docházky
Geberlová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
1 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce se věnuje tématu odkladu školní docházky z pohledu rodičů. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodologickou a analytickou. Teoretická část vymezuje mateřskou školu jako první zařízení, se kterým se dítě a jeho rodiče setkávají. Ukazuje doplňkové aktivity - logopedickou péči, stimulační program, psychologickou a pedagogickou diagnostiku. Definuje pojmy jako školní připravenost, školní zralost a odklad školní docházky. Poslední kapitola rámuje mateřskou školu z pohledu celkového systému školství v ČR. V metodologické části je představen cíl výzkumu, výzkumné otázky. Způsob, jakým budou data interpretována. K jejich získání byl využit polostrukturovaný rozhovor s osmi rodiči, kteří se buď rozhodli pro odklad školní docházky nebo jejich dítě řádně nastoupilo do první třídy. V analytické části jsou pak data interpretována. Data jsou rozdělena na dvě skupiny a následně porovnávána. Cílem této práce bylo postihnout způsob, varianty, směry, kterými rodiče uvažují nad dovednostmi svého dítěte ve vztahu k nástupu do první třídy, jeho připravenosti úspěšně zvládnou přechod do dalšího stupně vzdělávání. Vedle toho cíl tkvěl ve zmapování osob, které se na rozhodování podílely, vč. míry jejich vlivu na finální rozhodnutí. Snahou také bylo porovnat rodiče, kteří...
Znalost frazémů u žáků ZŠ
Vondrová, Iveta ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na frazeologii a na její začlenění do výuky českého jazyka a literatury na základní škole. Cílem je podat podrobnou analýzu výzkumného šetření zaměřeného na znalost frazémů u žáků vybrané základní školy. V teoretické části práce jsou nejprve vymezeny důležité pojmy z oblasti frazeologie - definice, charakteristika a funkce frazémů, jejich aktualizace. Následně je sledováno, jak je učivo frazeologie začleněno do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a do Školního vzdělávacího programu vybrané základní školy. Dále je zde předložena podrobná analýza učiva frazeologie ve vybraných učebnicích českého jazyka a literatury pro základní školy. Tato práce uvádí dosavadní výzkumy zaměřené na znalost a porozumění frazémům a předkládá jejich výsledky. Praktická část diplomové práce se zabývá výzkumným šetřením, kterého se zúčastnili žáci druhého stupně vybrané základní školy a žáci čtvrtého a pátého ročníku stupně prvního téže školy. Do výzkumného šetření bylo zapojeno 284 respondentů, kterým byl předložen dotazník s patnácti nedokončenými frazémy. Úkolem žáků bylo tyto frazémy dokončit a následně vysvětlit, jak jim rozumí. Výsledky dotazníkového šetření byly porovnávány z hlediska pohlaví respondentů, podle jednotlivých ročníků a dále z hlediska znalosti...
Využití písně jako didaktického prostředku v hodinách dějepisu
Reitinger, Tomáš ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Kofránková, Václava (oponent)
Využívání hudby ve výuce dějepisu přináší nové možnosti práce s nezanedbatelnou skupinou hudebních historických pramenů i novodobých písňových zpracování dějinných událostí. Tato diplomová práce popisuje problematiku použití písní jako didaktického prostředku a shrnuje vhodné způsoby a metody. Metodicky práce vychází z výzkumu pomocí komparace, jazykové analýzy a statistiky. Práce si klade za cíl shrnout možnosti použití písní ve výuce dějepisu (jak zvolit vhodné písně) a unést příklady písní, i jak vypadají lekce s použitím hudby. Dalšími cíli je nastínit možnosti vyšší efektivity výuky pomocí moderních přístupů a otevřít českou výuku dějepisu novým metodám ve výuce dějepisu, které již jsou v zahraničí používány. Výsledkem diplomové práce je zjištění, že písně jednoznačně přispívají efektivitě pedagogovy snahy tím, že výuka je pro žáky zábavnější. Zábavnost hodiny se mimo jiné pojí s efektivitou výuky a pedagogovým cílem je, aby vyučování bylo co nejefektivnější. Dalším důležitým přínosem je možnost skrze dobře připravené lekce s písněmi modernizovat výuku a aplikovat aktualizované metody ke snazšímu dosahování klíčových kompetencí a cílů.
Šikana mezi dětmi - jak ji vidí žáci Základní školy Mazurská v Praze
Lohniská, Iveta ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Obsahem této diplomové práce je pohled a názory dětí na problematiku šikanujícího chování. Práce zahrnuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části vysvětluje odborné termíny, vztahující se k šikaně, představuje formy a pohledy na šikanu, poukazuje na přímé a nepřímé znaky, které pomůžou rodině či škole odhalit fakt, že by se mohlo jednat právě o šikanu. Dále se práce zabývá příčinami šikanujícího chování, jak může škola předcházet a řešit šikanu. V diplomové práci jsou dále popsány stádia šikanování, nejčastější místa, kde dochází k šikaně, rizika a následky, které šikana přináší. Praktická část je realizována pomocí výzkumu. Sběr dat proběhl na ZŠ Mazurská na Praze 8. V diplomové práci je popsán předmět a cíle výzkumu, základní pracovní hypotézy, metodika a organizace výzkumu. V textu je vložen dotazník, který byl v totožné podobě předložen dětem, které se výzkumu zúčastnily. Největší prostor je v práci věnován interpretaci výsledků výzkumu, protože hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaký mají děti pohled na ubližování a zda jej ve škole prožívají. Poslední částí výzkumu je jeho závěr a verifikace hypotéz.
Role školního speciálního pedagoga na běžných základních školách
Benešová, Denisa ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rolí školních speciálních pedagogů na běžných základních školách, konkrétně jejich pozicí v rámci školy, náplní i formami práce a vztahovou stránkou s tím spojenou. Teoretická část práce se zaměřuje na rámcový vývoj speciální pedagogiky a zejména na současná podpůrná opatření přiznávaná jednotlivým žákům. Skupiny žáků vyžadujících podporu ze strany škol a návazných školských zařízeních jsou v práci blíže charakterizovány. Dále text přibližuje jednotlivosti individuálních vzdělávacích plánů a školního poradenského systému, včetně školního poradenského pracoviště a pozice školního speciálního pedagoga, u kterého jsou sledovány dílčí aspekty této profese v návaznosti na poznatky z odborných zdrojů. Empirická část zahrnuje smíšený výzkum. Prvně ukazuje příklady z praxe, konkrétně se jedná o analýzu pěti rozhovorů se školními speciálními pedagogy ze základních škol. Na jednotlivých příbězích z profesního působení jsou demonstrovány současné výzvy, činnosti a role dané pozice. Následně jsou analyzována data z dotazníkového šetření u čtyřiceti respondentů, ředitelů základních škol, kteří vyslovili svůj názor v oblasti působení školních speciálních pedagogů na základních školách. Sleduje se zejména přínos pro základní školy a zkušenosti v obecné rovině s touto pozicí....
Využití expozic primátů ve výuce na základní škole
Vilímová, Tereza ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Hlaváčová, Lucie (oponent)
Diplomová práce navrhuje možnost, jak využít expozice primátů v pražské zoologické zahradě při realizaci školní exkurze určené pro žáky 7. či 8. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na jednotlivé části, které teoreticky rozebírají význam exkurzí pro výuku a následně se prakticky soustředí na usnadnění hladkého průběhu exkurze i další aktivity, které exkurzi předcházejí či na ní volně navazují. V práci je detailně popsáno obecné rozdělení primátů do jednotlivých druhů a jsou uvedeny základní informace o primátech, které pražská zoologická zahrada chová. Rovněž je detailně popsána navržená trasa exkurze včetně jednotlivých expozic, kde je možné jednotlivá zvířata vidět. Hlavním cílem bylo vytvořit pro učitele podrobný návod jak exkurzi uskutečnit, aby proběhla úspěšně. Účelem práce rovněž bylo vytvořit podklady, které napomohou aktivnímu zapamatování sdělených informací a povedou k probuzení zájmu dětí o tak zajímavý živočišný druh, jakým primáti jsou. Vzhledem k tomu, že většina primátů je v současnosti ve svém přirozeném prostředí ohrožena vyhynutím, je téma exkurze úzce spojeno s problémy ochrany životního prostředí a odpovědným přístupem k využívání přírodních zdrojů. Klíčová slova Primáti, Výuka, Základní škola, Biologie, Chování, Didaktika biologie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.